כפי שנטען ב'דין וחשבון' בכתבות שעסקו בנושא, העירייה צריכה לאפשר לבעלי העסקים להסיר שלטים ישנים ולשלם אגרה על שלט אחד בלבד.
עיריית שדרות הודיעה כי בעקבות פניות של בעלי עסקים לראש העיר, אלון דוידי, ולגורמים נוספים בעירייה בנושא אגרת השילוט לשנת 2019, אותה קיבלו במהלך חודש דצמבר, נפגש דוידי השבוע עם מנכ"ל העירייה, טל טורן, ועם היועץ המשפטי, עו"ד בני סעדון. דוידי הנחה את טורן להוביל מהלך שבמסגרתו עובדי מינהלת התעשייה והעסקים ייצאו יחד עם סוקרים במהלך החודשיים הקרובים בכל בית עסק בשדרות, קטן כגדול, ויאפשרו לבעליו להחליט על כמות השלטים שהוא מעוניין שיישארו בעסק שלו. במידה ויחליט להוריד שלט או יותר, בעל העסק יזוכה על השלטים רטרואקטיבית על שנת 2019 וכמובן שלא יחויב עליהם בשנת 2020.
יש להדגיש את העובדה שבכל הכתבות האחרונות שעסקו בנושא הדגיש עיתון 'דין וחשבון' את אחת הבעיות של גבייה כפולה במקום אגרה על שלט אחד. בעירייה מציינים כי אגרת שילוט מוטלת מתוקף פקודת העיריות בכל עיר ועיר מתוקנת בישראל. האגרה היא שנתית ובעלי העסקים נדרשים לשלם אותה לפי סוג השלט בעסק שלהם וגודלו. ראש העיר הנחה את גזבר העירייה והיועץ המשפטי לפעול לתיקון חוק העזר שנחקק ב-2010 {חוק עזר לשדרות (מודעות ושלטים)}, כך שתינתן הקלה נוספת למען העסקים הקטנים כאשר האגרה על המטרים הראשונים של השלט תהיה מוזלת ובנוסף לפרוס את התשלום לתשלומים. שנית, עיריית שדרות ביצעה השנה סקר שילוט שדרש בדיקה קפדנית על-מנת כדי למנוע אי-דיוקים, ולכן בעלי העסקים קיבלו את הבקשה לחיוב על שנת 2019 בשבועות האחרונים.
בשל הסמיכות לתחילת שנה קלנדרית חדשה, הנחה ראש העיר את מחלקת הגביה כי התשלום על שילוט ב-2020 ייצא בחודש יולי, קרי בעוד כחצי שנה. כידוע, העירייה בעד העסקים ומעודדת אותם להצליח ולפעול ביוזמות שונות וגם בתחום אגרות השילוט. מבדיקה מול רשויות אחרות עולה, כי הסכומים בשדרות נמוכים וסבירים. מינהלת התעשייה והעסקים בעירייה, בניהולו של שמעון אדרי, פועלת במהלך כל השנה מול בעלי העסקים בנושאים שונים, הקימה מינהלות במרכזים המסחריים ומייצגת את העסקים והמפעלים מול משרדי הממשלה וארגונים.