בימינו אין אדם כמעט שאינו מבקר באתרי אינטרנט, בין אם לצורך חיפוש דירה, רופא שיניים, אינסטלטור ובין אם כדי לתקשר עם חברים או לקרוא מעט חדשות ולראות מה השתנה בעולם ומי מוביל בבחירות הפעם. האינטרנט הפך כבר מזמן לעולם שבו ניתן למצוא כל דבר כמעט בקלות ובמהירות, ועל כן, פרסום ושיווק דיגיטלי באינטרנט חשוב ביותר עבור בעלי העסקים המעוניינים לפרסם את שירותיהם.
מדוע כדאי להתפרסם באינטרנט?
עניין פרסום ושיווק דיגיטלי הפך לחובה בעולם העסקים. ואכן, לשיווק הדיגיטלי קיימים יתרונות משמעותיים שכדאי להכיר:
- מגוון רחב של פלטפורמות – עולם השיווק מציע פלטפורמות מגוונות, תוך התחשבות בקהל היעד. כך, בעוד אתרי תדמית ופרסום בפייסבוק מתאימים לקהל יעד מבוגר יותר, הרי שפרסום תמונות באינסטגרם מיועד יותר לבני נוער. ניתן גם להשתמש באחת מבין פלטפורמת הפרסום או בכולן.
- ניתן לעקוב לאחר התוצאות – כלים כמו גוגל אדוורדס ופייסבוק מאפשרים לבעל העסק לעקוב אחר תוצאות השיווק והפרסום ולראות למעשה מה עובד ומה לא.
- לעדכן במהירות – אם אתם מעוניינים לצאת במבצע ענק או לעדכן את הגולשים שלכם שהעסק שלכם עבר לכתובת אחרת, תוכלו לעשות זאת בקלות ובמהירות.
- מותאמים לנייד – היום קיים שימוש רב מאוד בטלפונים הסלולריים הקטנים. למעשה, ישנם אנשים שכמעט שלא משתמשים במחשב נייד או נייח, אלא מעדיפים לצרוך את כל התכנים באינטרנט. למרבה המזל, את מרבית אמצעי השיווק הדיגיטליים אשר להתאים למסך הקטן וכך לגייס כמה שיותר לקוחות מכל מקום ובכל זמן.
שיווק דיגיטלי באינטרנט – האם כל אחד יכול?
לאחר שהבנו את היתרונות של פרסום ושיווק דיגיטלי, הגיע הזמן לעבור לצד המעשי: אז מי עושה זאת? לפני הכול, חשוב להבין כי שיווק בפלטפורמות דיגיטליות דורש מיומנות, ידע ומקצועיות. כדי לנהל קמפיין פרסומי טוב ולהקים אתר אינטרנט, חשוב לבצע פעולות כמו חקר מילות מפתח, כתיבת תכנים איכותיים, עיצוב אתר ועוד. לבעל עסק אין זמן להתעסק בכך, ולכן הוא פונה לאנשי מקצוע העוסקים בשיווק דיגיטלי. מעבר לכך, השיווק הדיגיטלי דורש מעקב תמידי אחר התוצאות ואחר דרכי הפרסום החדשניים המופיעים חדשות לבקרים.
סרטון מוסיף המון
אחת מבין דרכי השיווק המקוריות יותר היא הפקת סרטון תדמית. לסרטון אחד קטן וקצר למדיי קיימים יתרונות בלתי מובטלים, כך שכדאי להשקיע בו. כך למשל, בעוד הטקסט פונה לשכלו של הצופה, הרי שהסרטון פונה אל הרגש. ברגע שהגולש מזדהה עם המסר שלכם שאתם מעבירים באמצעות הסרטון, הוא מתחיל להתעניין יותר בתכנים שלכם. שנית, סרטון ויזואלי קטן אחד חוסך לגולשים הסברים שלמים הנכנסים לחוברות הדרכה עבות כרס. כך שאם אתם מעוניינים להדגים איך פועל שירות מסוים, תוכלו לעשות זאת באמצעות סרטון אחד. ולבסוף, אם הסרטון מוצלח באמת, הוא יכול להפוך לוויראלי. גולשים יתחילו לשתף אותו, ובכך יפרסמו את העסק שלכם.