כיום, כמעט ואין בעלי עסקים שאינם מקדמים את עצמם באינטרנט. פרסום מפה לאוזן מספק תנועה איכותית אך בדרך כלל תנועה זו של לקוחות חדשים לעסק איטית ואיננה מאפשרת גדילה משמעותית בעסק ולעיתים גם לא מספיקה לצורך יצירת תזרים המזומנים הדרוש על מנת לקיים את העסק. קידום העסקים באינטרנט מתחלק לשני חלקים: קידום אורגני וקידום ממומן. לא בטוחים מה הכי טוב מבין השניים לטובת קידום העסק שלכם? לצורך כך קראו את המאמר הבא שנכתב במיוחד כדי לעשות לכם סדר בנושא.
קידום אורגני או ממומן
קידום אורגני
קידום אורגני הינו צורת שיווק וקידום העסק באופן שבו איננו משלמים לאתרים כסף בעבור התנועה. דוגמא לקידום אורגני הינה כאשר אדם מחפש שירות מסוים בגוגל ונכנס לאתרכם מבלי ששילמתם כסף לגוגל בעבור הצגת המודעה שלכם. קידום אורגני דורש סבלנות רבה שמא בשונה מהקידום הממומן התוצאות אינן תמיד מידיות.
התוצאות כן יכולות להיות מידיות אך זה דורש תחזוקה שותפת לדוגמא, השתתפות פעילה בפורומים הרלוונטיים לעסק שלכם ויצירת חתימה (חתימה הינה הודעה המופיעה תחת כל תגובה שלכם בפורום ויכולה להפנות אל אתרכם) דיגיטלית בפרופיל שלכם בפורום. קידום אורגני נחשב למקור התנועה האיכותי יותר משום שכאשר לקוח מגיע אליכם דרך מקור תנועה זה, הוא מרגיש שהוא מצא אתכם לבד וללא פרסומות. לצורך קידום אורגני איכותי נצטרך להחזיק באתר, מומלץ להכניס בלוג באתר כי באמצעות בלוג ומאמרים רבים בתחומי העיסוק שלכם תוכלו להתפרס על שטח רחב מבין מגוון רחב של תוצאות חיפוש בגוגל ומנועי חיפוש אחרים. בנוסף על כך אתר המלא בתוכן ומתעדכן באופן שותף, מדורג גבוה יותר בתוצאות החיפוש. כאשר בוחרים לנצל את כוחו של הקידום האורגני, לרוב (אפשר גם לבד) נרצה להיעזר בשירותיהם של מומחים בעניין, במקרה כזה לא יהיו לנו הוצאות פרסום וכל תוצאות העבודה עליה אנו משלמים נשארות אתנו לאורך זמן.
קידום ממומן
קידום ממומן או בשמו השני פרסום בגוגל, הוא קידום האתר והשירותים שלנו בעבור תשלום ישיר לספקי התנועה (גוגל ופייסבוק לדוגמא). קידום ממומן נחשב לקידום המביא תוצאות בצורה מידית וללא צורך בסבלנות רבה. בשונה מהקידום האורגני, בקידום הממומן קל הרבה יותר למדוד את ההחזר בעבור ההשקעה הכספית שלנו בצורה מידית, הוצאנו X וקיבלנו Y. החיסרון של הקידום הממומן הינו שגם במידה והגענו לתוצאות טובות בעבור כספינו, לעד נצטרך להמשיך להוציא ולסכן כסף בעבור תוצאות נוספות ותמיד נצטרך להיות עם היד על הדופק כדי לוודא שהקידום הממומן עדיין משתלם. לעיתים, האתרים המוכרים תנועה מעלים את מחירי השירות שלהם ונצטרך להתאים את הקמפיינים שלנו לשינויים אלו. חיסרון נוסף של הקידום הממומן הינו שאנחנו מפספסים קהל רחב לדוגמא, לקוחות פוטנציאלים שנמצאים בשלב הראשון של חיפוש השירות וכרגע רק מחפשים מידע בנושא.